Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Löwenberg & Kuipers – Bussum

Welkom

Onze huisartsenpraktijk ligt in het centrum van Bussum.

Vakantie: praktijk tijdelijk gesloten van 24 juli t/m 15 augustus, zie praktijkinformatie. NB afspraken met de POH-somatiek  vinden wel doorgang!

Mondkapjes: Wij verzoeken u vriendelijk met een mondkapje naar de praktijk te komen. Hartelijk dank voor uw medewerking.

Heeft u vragen over het coronavirus, vaccinatie tegen het coronavirus en/of praktische gevolgen van het coronavirus voor onze praktijkvoering? Meer informatie vindt u in de horizontale menubalk onder “coronavirus”.

Tweede vaccinatieronde: zaterdag 26 juni jl in de Koepelkerk goed verlopen.

De Digitale Corona Check app: uw digitale vaccinatiebewijs

U kunt inmiddels de Digitale Corona Check app downloaden. Wanneer u ons toestemming heeft gegeven voor het doorgeven van uw corona vaccinatie aan het RIVM (Opt-in) dan is uw vaccinatie voor Nederland kort na vaccinatie zichtbaar,  en voor Europa binnen ongeveer twee weken na de vaccinatiedatum.
Let op: voor vragen over de Digitale Corona Check bel 0247247247 of kijk op de website www.coronacheck.nl

Verklaringen voor doorgemaakte covid niet via de huisarts

Omdat een bewijs van doorgemaakte covid straks één van de manieren wordt om te kunnen reizen naar andere landen, kloppen nu al geregeld burgers aan bij de GGD en de huisarts om zo’n bewijs of een verklaring van doorgemaakte covid te krijgen. Dat soort verklaringen worden niet door de huisarts afgegeven. De overheid heeft gesteld dat het bewijs van een positieve testuitslag (en dus van doorgemaakte covid) uit het systeem van de GGD moet komen. Daarin staan alle positieve testen verzameld, omdat het verplicht is positieve coronatestuitslagen te melden bij de GGD, ook als de test door een andere testuitvoerder is uitgevoerd. Huisartsen zullen dit soort verklaringen dus niet afgeven. Huisartsen hebben ook geen totaaloverzicht van de positieve testuitslagen van al hun patiënten, dat heeft alleen de GGD.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.